Talentsenter for realfag søker talenter for neste skoleår

Elever i klasserom

Teoretisk realfag

Talentsenteret i realfag tar utgangspunkt i teoretiske realfag som matematikk, kjemi, fysikk og biologi, og integrerer de med teknologiutvikling, prototyping og praktisk bruk av teori. Talentsenterets deltakere vil i løpet av skoleåret jobbe i tverrsnittet av teoretisk realfag, praktisk ingeniørfag, kunst og design slik at de kan få utvikle sin dybdelære og får muligheten til å selv erfare realfag i praksis.

Tilpasset undervisning

Talentsenteret er å se på som tilpasset undervisning for elever med høyt læringspotensial, og faller dermed under opplæringsloven. Dette betyr at all deltakelse følger gratisprinsippet i norsk utdanning, og kostnader som påløper elever dekkes av Oslo Vitensenter. Ettersom dette er tilpasset opplæring vil også elevene få gyldig fravær fra skolen når de deltar på årets talentprogram.

Søknaden finner dere på nettsidene til Norsk Teknisk Museum, Oslo Vitensenter. Følgende link brukes for å nå søknaden: https://goo.gl/ujQAxf

Ved spørsmål, kontakt Safina de Klerk, som er prosjektansvarlig

safina.deklerk@tekniskmuseum.no